Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Kehidupan..hidup dan terus hidup..

3 comments

Kehidupan?Macam biasa bro..tak ada yang berubah..Sebab tak ada alasan untuk kesitu pun..Cuma kawan yang menyokong makin ramai dan suka…Gua macam biasa..Album jualan bagus cuma nama pun D.I.Y..hahaha..Tahap bagusnya taklah macam jualan album yang mempunya kelompok yang majoriti.Cuma ianya berkembang..Syukur..
Cuma terharu dengan penghargaan kawan-kawan yang gua hormat..Apa yang lebih penting dari nilai persahabatan..Disini,diwilayah yang gua sedang bermukim..segalanya biasa-biasa saja..Sebab seklimaksnya pun kita hanyalah pejalan dimukabumi Tuhan ini.Berbangga dengan watak kita?hahaha…Itulah kita….yang penting kita masih boleh bersembang..berkongsi pendapat,cerita..gelak..melayan masaalah hidup yang tonggang terbalik mahupun tegak berdiri seperti Alif..At the end..disinilah kita..dan inilah kita..

Semalam dah tak ada..esok akan ada program..Selagi ada nyawa..

Masaalah macam biasa..tetap akan ada juga..Sebab itu hal dan perihal yang telah direncanakan untuk kita..

Kita patut bersyukur dengan watak kita..Lawyer,engineer,doktor,politician,tukang sapu,kondukter bas..akauntan..ahlil muzik…Ahlil muzik?hahahaha..

Sekarang pun dah tak macam dulu suasananya..kebanyakan ibubapa sangat suka kalau anaknya bercita-cita jadi penyanyi yang glamour,yang keluar dari program realiti TV..Itu satu pencapaian yang penuh gemilang..Cuma gua tak pasti diorang suka atau tak kalau anak diorang memilih untuk menjadi Folk singer/songwritter..hahahaha..Sebab gua pun akan suspen kalaulah anak-anak gua akan ikut jejak bapak dia jadi folk singer/songwritter..Berbeza tu beb..apatah lagi kalau ada yang bercita-cit nak jadi pemuzik jalanan..hahahah..But trust me..apa pun kerjaya..kalau jujur..akan disukai Tuhan juga..yang tak jujur pun dia suka,apatah lagi yang jujur…Gua cakap dia suka sebab apa lu nak dia kasi..Cuma kadang yang lu nak tu..lu tak dapat nak capai..itu lu kena percaya bahawa bukan semua yang kita nak dalam hidup ini kita akan dapat..Sebab bagi gua…yang paling penting adalah ..bahagia..orang kampung kerja kampung..pun hidupnya bahagia juga..orang asli dalam hutan kerja mencari akar kayu dihutan pun bahagia juga..cari lah kebahagiaan yang letaknya dijiwa..itu yang dia mahu..bukan itu yang otak kita mahu..otak maunya macam-macam..elemennya nafsu dan kebendaan,..Pun kita atau guapun masih bernafsu…tapi tak bagus kalau kita dibutakan oleh kebendaan yang penyudahnya tak kemanapun…sebab at the end..segalanya lenyap,lebur..hilang..

Jadi,marilah kita raikan makna bahagia yang dijiwa ini…


D.R.U.R…Review…dan promo

3 comments

Thanks to RS Murthi….untuk lagu2 yang diedit untuk dijadikan videoklip..


Penghargaan/sokongan ini amat bermakna

0 comments

*Teks ucapan Pak A. Samad Said melancarkan album Meor Yusof Azidin, Dari Rakyat Untuk Rakyat

Malam ini saya rasa seniman coba mengimbangi kuasawan. Kita lebih melakukannya dengan kata-kata berbeda dengan kuasawan yang selalu melakukannya melalui dana.

Kata-kata selalunya “mengkhayalkan” sementara dana “memungkinkan”. Biar apapun peranannya, malam ini, peranan seniman mungkin lebih untuk sekedar “menyedarkan.” Terlalu ramai kuasawan yang terlupa, khususnya kuasawan yang sedang benar-benar berkuasa.

Tema utama kita tampaknya ialah “Dari Rakyat ke Rakyat”. Tapi, sebenarnya kita ingin berdialog dengan pemimpin—kita bercakap saja sesama sendiri, sesama rakyat.
Sebenarnya, kita menyanyi.

Dipercayai atau tidak sebuah lagu biasanya sebuah suara batin—suara dari batin—kejujuran dari batin. Dan malam ini, kejujuran dari batin coba menghantar reslitas masakini melalui lagu atau melodi yang lama terganggu. Ia penuh dengan rintih dan jerit; bisik dan raong. Tapi, isinya berlegar seputar ketidakadilan yang sedang berterusan—kepincangan masalalu (Fatehah Memali) dan ketimpangan masakini (Ikut Suka Aku—ISA).

(more…)


PELANCARAN ALBUM D.R.U.R 17HB OKTOBER 09

0 comments

Dijemput kawan-kawan/sahabat/pendengar/siapa saja datang ke program persembahan seni/sajak dan muzik ,kerjasama CRG.Communication dan Adun Hulu Kelang,YB Saari Sungib..pada 17hb ni..esok,sabtu..yang juga hari Deepavali..

Banyak persembahan menarik dari gua dan kawan-kawan seperjuangan.Hishamuddin Rais dengan stand up comedy nya.Pyan dengan belanjawan 2010nya..Nik dengan revolusinya..Rahmat Haron dengan screen Memalinya..Amin Iskandar dengan revolusi 48 dan anak bangsa Malaysianya…Banyak..dan sudah tentu menarik.Esok malam..ada kelapangan,sila datang bertempat di dewan MPAJ AU2..Keramat,Hulu Kelang..

Kebetulan IC gua alamatnya di Hulu Kelang..3 bulan lepas arwah pak mertua gua meninggal dunia..Kalau sebelum ni diperintah oleh parti lain..tak pernah dapat khairat kematian pun…sebelum-sebelum ni..padahal budget untuk itu sepatutnya ada..jadi ketidaktelusan YB sebelum ini memang telah kita tahu.apa dia buat dengan budget tu,wallahualam..Jadi bila YB Saari Sungib ni..gua tak kisah dia ni mewakili apa parti pun..janji dia berkhidmat untuk rakyat..Alhamdulillah..Jadinya bila pak mertua gua meninggal,famili mertua gua dapatlah duit khairat kematian…sebanyak rm 2500…
Itu maknanya saluran itu telus..jadi kita pun sukalah..sebab depa buat kerja untuk kebaikan rakyat setempat..Jadi gua berbesar hati juga dapat buat pelancaran album di area/kawasan beliau..

Jadi,kesimpulannya..datanglah meraikan suasana ..

Yang gua boleh gerenti..anda akan disajikan dengan bahan-bahan yang boleh membentuk minda kearah yang lebih positi dan dinamik.

Insyaallah..meor-drur-poster-021


Page 1 of 212