Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Untuk seorang sahabat..Amirul Fakir..

1 comment

Perjalanan hidup kita ni macam-macam sebenarnya..ada yang suka,ada juga yang duka..yang duka tu walau setabah mana pun tetap tak best lah sebab kita ini masih namanya manusia,belum allahyarham lagi..selagi hidup akan ada rasa sakit,sihat,senang dan susah..

Aku dapat mesej dari Haneem ,yang katanya Amirul confirm kanser dah nak sampai tahap 4..Aku pun termenung kejap..tak ada kata-kata,tapi itulah,ketentuan tetaplah ketentuan namanya,usaha sudah dan sedang kita usahakan,selebihnya takdir.Jadi aku pun mesej Si Amirul,yang kata aku pada dia..cepat atau lambat,semua kita pun akan kesitu juga,aku cuba harap dia kuatkan semangat dan berserah..apa lagi yang boleh kita buat?Doa,itu yang sedang kita lakukan..untuk mendapatkan tahap yakin dan tawakal pada dia yang mencipta..Sedih?itu lah yang sedang kita lalui walau tanpa airmata mencurah bumi..

Semalam aku perform di program gita akustika yang bertempat di Pena..pun aku nyanyikan lagu ‘seru’..sajak si Amirul..Dan aku kerap mainkan lagu itu pada tiap persembahan..umpama diprogram tembang di kuala kangsar minggu lepas,program seni diseremban sabtu lepas dan semalam..
Banyak perancangan yang tersangkut sebenarnya.bermula album Sakrat,yang kesemua sajak Amirul didalam album itu..yang bagi aku satu kolobrasi dan teamwork yang menjadi..antara amirul,aku,haneem dan kamal sabran.semuanya lolos dan telus..tapi apakan daya,dipermulaan cerita yang baru nak berkembang Amirul dah mula sakit..sampailah saat ini..ini adalah permulaan untuk dia lebih mengenali diri..bukankah kematian itu permulaan untuk sebuah perjalanan yang panjang,yang tak ada penghujungnya..?

Apapun,terimakasih pada yang menyumbang bantuan pada Amirul dan keluarganya sehingga boleh dia jumpa specialist dan confirmkan penyakitnya..semua kita adalah wakil-wakil Tuhan dimukabumi ini,tanpa mengira siapapun kita.

terimakasih..


u say how are u gud luck,but u dt mean it..

3 comments

Itu senikata lagu Dylan,positively 4th street..fav gua..antara lirik yang mengajar gua tentang hidup dan kehidupan,tentang kawan tolong kawan,kawan makan kawan,kawan bunuh kawan,kawan yang pandai belit dan manipulate,kawan yang mengaku dengar dylan tapi tak faham apa yang nak disampai..cuma eksyen sebab Dylan ni satu subject intellectual..hahaha..cuma kenyataannya hidup itu memang begini.Dari susah ke senang..dari senang kita boleh susah juga,sebab hidup ini bukan kita tentukan..bila-bila masa,mungkin kita akan diatas,dan kita semakin tak memerlukan kawan masa susah,but trust me..itu bukan solutionnya..mungkin kamu rasa kawan-kawan dekat itu tak perlu sebab kamu sudah senang,ye lah,sebab duit banyak dan hidup pun dah senang..tapi bagi gua,kamu tak lebih dari serpihan sampah yang tak punya makna apa-apa..hatta segala cakap kamu pun tak perlulah volumenya sampai kecuping telinga gua..gua anggap lu hanya sebahagian dari kejadian yang malang..:)

Gua memang membesar dengan kawan-kawan,itu mungkin sudah ditakdirkan,dan gua pun setuju,gua ada famili,tapi dengan famili yang tak sejalan,lebih baik ikut jalan masing-masing.mungkin gua yang silap,tapi gua sedang berada disyorga yang nyata,yang tak perlukan harta benda yang melimpah ruah,bidadari yang terbang melayang,hamparan baldu permaidani indah itu ini,syorga yang gua miliki hanyalah rumah kecil yang didalamnya ada sofa buruk,tv buruk,segalanya buruk,tapi gua masih boleh ketawa dan bersukaria dengan anak bini,itu sudah memadai.Duit kita boleh cari,tapi bahagia belum tentu beb!!..itulah,kalau dengan adik beradik ni berjumpa pun sekadar buat syarat..itulah kenyataannya..sebab bagi gua,duit bukan boleh beli bahagia yang ada dijiwa..mungkin kamu akan kata gua akan terhukum dengan segala macam musibah yang bakal melanda hidup gua..itu sebab gua suka dengar lagu ‘riders on the storm’..jim morrison..hahaha..ombak itu kan ke bagus,namanya pun laut,itulah sebahagian dari sifat dan lakunya..apa ada hal pun..selagi ada kita,selagi itu ada Tuhan,jadi dia itu penting untuk kita bergantung dan menilai tahap yakin kita kepada dia..melalui hidup ini.

selainnya..jalan terus beb!!


Nasib baik ada Tuhan..

2 comments

Haha..kita ketawa sebab Tuhan ada,kita menangis pun sebab Tuhan ada..Tuhan adalah subjek yang paling hakiki..Jom suatu hari nanti kita menjadi petapa..Orang-orang politik elok pergi betapa atau bersuluk,sangat digalakkan sebenarnya..Untuk merealisikan atau mempraktikalkan makna kasih sayang dalam subjek yang paling neutral..Ni bercakap pasal kesucian disana sini,didalam dan luar diri..letih bang!!ha ha ha..at least kalau bersuluk/meditate tu..praktikal..tak menyusahkan rakyat..bahkan membawa tenang jiwa..ni duit banyak tapi tak bahagia..buat apa?lainlah kalau boleh dibawa kesyorga.realisitknya mula perjalanan kita disini dan akan kesitu..mendambakan harta dunia bermakna kamu mendambakan elemen tanah yang bersifat sementara..yang sementara itu nafsu dan kehendak..just a matter of moment saja..bukannya kekal..tapi harta itu keperluan..bukan tujuan..hidup itu perjalanan,bukan destinasi..

Gua ke Kuala Kangsar itu hari,program sabtu..kesana dengan kereta gua yang buruk..Kesana dengan Nik..itu program UREKA..bagus..teruskan..Pyanhabib yang lancarkan..maknanya kita kena bagi sokongan..100%..Kita kena makin membesar beb!!
Cuma kereta gua meragam..masaalah ni biasa bagi gua..tapi itulah,nasib baik ada Tuhan..dan banyak wakil-wakil Tuhan disekeliling gua..hidup sebiasanya akan berjalan lancar…

Semua aorang ada Tuhan..dimasa senang dan susah..bila kita rasa ada Tuhan..adalah semangat untuk terus hidup.

Tuhan jangan letakkan dia di otak,tapi dijiwa..kalau tak letak pun dia ada kat situ..itu sebab itu padang…kita kat situ..jom tengok bulan..bukankah bercahaya yang tak memedihkan mata..berbanding kalau kita menatap matahari..ha ha..apa pun semua sekadar yang terlintas difikrat sebelum sakrat menjemput kita..ini cakap dari rakyat untuk rakyat,sebab gua pun sebahagian dari pelengkap cerita isi dunia..

selainnya..esok kita tengok macamana..


Itu Padang…aku disitu..

4 comments

Itu padang,lepas tu ada 3 titik..aku disitu..haha..teringat cakap arwah Silolok..hanya tiga titik yang dapat membawa kamu,kesana..ayah kan sentiasa menanti..tajuk lagu gua tak ingat,dari kumpulan Lolok,Rastari..yang bagi gua band syok sendiri,yang paling best..hahaha..tapi itulah..bukan senang nak bagi orang suka produk kita..tak boleh nak tiru macam Manic Street Preachers..seperti code nya..u need us..Angin perubahan dalam muzik khususnya makin kita rasa..auranya berkembang dan membiak disana sini..Kita mula mengkagumi Gombloh,Fals,secara khusus..Kita mula berfikir bahawa pentingnya lirik-lirik atau senikata yang bagus yang boleh membuat kita merenung alam secara rohaninya..bukan sekadar suka-suka…Dan ianya membodohkan kitakah?membuatkan kita tidak bermayakah?nope…ianya memberikan kita lebih semangat dan kepercayaan tentang apa yang kita percaya..Anak-anak muda kena galakkan mereka berfikir dan merenung alam ini secara ilmiahnya..POSITIF.

Jom ke Kuala Kangsor yob 19/12/09 ni..deme buat program kesenian..Moh kite meramaikan suasana..kasi goncang itu Kuale..Dulu teman selalu kesane mase dok Bruas kejap tahun 2006 ..Kekuala bawak anak bini makan Laksa Kuala..hahaha..Lalu kot Simpang Tige,lepah tu Ke Manong weh,lepah tu keKuale kite..hehe..ate deme bawak bas pun laju-laju..dulu le..masa teman sekolah kat sane..terangkat tayar..ate,jalan pun bengkang bengkok,bukan deme pahduli pun..dok bersembang drebar dengan kondukter..Riuh satu bas suare deme je..Ate deme glamer..satu pekan kene deme..mana kan tidak,dari kecik teman nak bas General..pegi sekolah,orang nya same je..dari mude sampe le deme pencen. hehe..Ate,moh le kite….poster_TEMBANG_DI_KUALE


Page 1 of 212