Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Tentang dunia dan ceritanya..

7 comments

Aku tak ada jawapan untuk cerita-cerita dunia yang begini dan begitu..Terlalu serius akan buat kamu hampa,terlalu percaya akan buat kamu kecewa,terlalu suka akan buat kamu sedih..

Harapan itu bagus,tapi mengharap itu tidak bagus..sebab harapan ianya sekadar harapan..kalau mengharap itu jika ianya gagal..kamu akan kecewa dan marah..

Cuma anak-anak muda hari ini digalakkan mendengar lagu ini..aku rekomen 100%..iwan fals..lagu ini tentang hidup,kehidupan sehari-hari kita..yang biasa-biasa saja..lagu ini akan buat fikiran kita maju kedepan..

Hidup ini keras..


Kawin?hahaha..

9 comments

Aku pun tak tau macamana aku boleh kawin,ada anak untuk sebuah kehidupan yang tak selalunya aku rancangkan..Kalau tak kawin aku ni nak jadi apapun aku tak tau..cuma kalau dari segi calculation dan pengiraannya..mungkin aku jadii seorang pengembara jiwa yang tegar ..melayan hukum alam yang tidak berkehendakkan apa-apa.Hidup hanya untuk menunggu mati datang menjemput.
Dengan duit disaku rm 300,tahun 95 dulu aku kawin,cuma bagi tetamu makan mihun dan teh o..ya,itulah kenyataan..Dan kehidupan berkeluarga bermula dari zero..Sebelum kawin aku memang tak indahkan langsung tentang hal-hal kehidupan..sampaikan bila baru kawin bini mintak tolong belikan ‘quaker oat’..aku ingat ‘kuih ke ot’..jadi melilaulah aku cari kat kedai makan tak jumpa..haha..ya aku setuju kalau dikatakan aku ini bodoh pasal hidup..Sebab untuk hidup sebagai suami isteri ini bukanlah satu benda yang mudah sebenarnya..Kamu terpaksa melayan satu lagi kehendak dari dunia dan fahaman yang berbeza dengan kamu sendiri..terlalu banyak pengorbanan yang kita kena lakukan..sebagai seorang laki-laki sudah tentu kita punya ego kita sendiri sebab ianya telah terbentuk sejak sekian lama..Dulu bini aku masa baru kawin juga,dicampaknya magazine ‘frontline’..majalah muzik yang aku suka..Aku mengamuk dan emosional sangat..Jadi benda-benda gini yang selalu berlaku…ketidak sefahaman dalam menjalani..Sebab 2 hati tidak akan jadi 1..itu mengarut je..Cumanya memahami itu lebih baik dari menghukum..
Aku selalu berfikir seperti dalam movie ‘last temptation of Christ’..Nabi Isa dibayangkan atau dipujuk dipalang salib oleh Iblis untuk tinggalkan kesengsaraan,kembali menjadi manusia yang punya tanggungjawab dan beranak pinak..Ya,itu yang sedang aku lalui..ada famili,tanggungjawab,anak-anak..Semuanya kalau kita negatifkan ianya adalah beban..tapi kita kena positifkan juga sebab ianya tanggungjawab kita sebagai seorang manusia yang takdir ini kitalah yang memilihnya..Dan dari situ kepercayaan kita pada Dia akan semakin kuat dan kukuh..percaya padad dia makna kamu akan percaya pada diri kamu sendiri,merangkumi perjalanan takdir yang sedang kamu lalui.Ianya bukanlah keindahan yang dimata..tapi jiwa kamu akan menerima apa jua hal dalam keadaan yang seadanya,semampu kamu..bergantung pada tahap percaya kamu pada dia,sang pencipta..

Jadi itulah,ada banyak member-member yang nak kawin..hahahah..proceed..teruskan..Sebab kita adalah sebahagian dari permainan itu..layan je..walau jika diberi pilihan..aku pun masih suka mood orang bujang,kemana pergi tak ada yang melarang..

Cuma kenyataannya,lepas kawin akan ada banyak chapter yang terpaksa kita mainkan walau kita tak suka,sebab ianya bukanlah satu kebiasaan ismi kita..Jadi dari situ kita akan melalui proses yang kita namakan ..permulaan untuk sebuah kesempurnaan..walau dimata orang kita tak sesempurna mana..asal kita yakin pada Dia..The world is yours..definetely…


Sehari dalam hidup H.U.W.A

5 comments

Semalam gua busking di KL Sentral..ada member gua dari Lipis datang..jadi kita pun minum-minum..rezeki semalam pun agak baik.Maaf sekarang ni busking dah jadi sumber rezeki juga,sebab gua ada lima kepala yang nak disuap..jadi sebagai seorang manusia yang masih punya kehendak dan keperluan,gua agak kalkulatif..time’s bad buat masa ini..Gua pun dah tak berani nak agak-agak berapa dapat hari ini..atau hari semalam atau lusa..sebab memang tak menentu..cuma rezeki itu memang ada dimana-mana..jadi kita cuma buat kerja dan usaha..yang lain tu serah pada yang maha tahu.

Jadi member gua ni Ubilepih..dia yang buat sajak ‘lagu aman lagu damai yang terdapat dalam album DRUR..Dan Ubi ni juga seorang kartunis yang berkarya dimajalah kartun milik Zunar..

Banyak yang kita sembangkan..dan banyaak juga yang terungkai walau banyak juga yang kita biarkan ianya menjadi satu hikayat misteri yang tak ada hujung..mungkin dilangit ada jawabnya..Cuma yang kita sembangkan bukanlah subjek-subjek yang berelemenkan kebendaan..melainkan kenyataan hidup dan mati..Itu yang gua suka..bab kebendaan ni tak payah la nak kita sembang-sembangkan,sebab namapun kebendaan..benda bukannya boleh bawak mati..sebab setiap benda akan mati,reput,hancur dan binasa bila sampai masa..tapi Roh itu boleh membawa kita kesana…jadi elok benar kalau kita mengkaji usul kita..kita usul asal kita..

Sebab kita semua sepatutnya suka pada subjek ‘redup’bak kata Ubi..hehe..Jadi gua pun setuju juga..

Kehilangan..?ya semakin hari kita akan merasa kehilangan apa yang ada ditubuh dan sekeliling kita..sebab semuapun dipinjamkan…rambut dari hitam keputih,nafsu dari 100% ke 0%..makan minum semakin tidak ada selera..segalanya lah..apa yang kita miliki didunia ini..Cumanya kita hanya menjalani watak kita didunia ini..dibekalkan dengan tanggungjawab sebagai seorang manusia yang faham tentang nilainya seorang manusia yang bernyawa..Nyawa buat kita hidup dan bernafas..pasangannya jasad kita..Roh ditiup kejasad oleh yang empunya roh..maka bernyawalah kita..diambilnya nyawa..tinggallah jasad,hancur jadi tanah..bila-bila masa..jadi janganlah diagung-agungkan sangat cerita-cerita dunia dan kebendaan ni..itu sebab bagus bagi gua kalau terbuka hijab seseorang itu untuk mendalami,mengenal diri dia sendiri..sebab biasanya jika kenal diri kita..akan terungkaplah subjek yang kita cari itu..kebenaran..
tentang siapa kita,siapa dia,siapa kamu dan mereka,kemana arah kita,dimana kita..semuanya penting untuk kita tahu..dan biasanya jika kita semakin tahu..kita akan semakin redup..biasanyalah…


dari bapa ke bapa..

4 comments

Gua cuti sekolah ni pagi-pagi lagi anak-anak dah kejut tidur untuk bawak diorang pergi ke taman rekreasi..hari-hari bawak diorang main buai,berlari-lari riang sampai berpeluh-peluh,melompat sana sini.Memang kalau kita berada didunia mereka,dunia ini memang mereka yang punya.kerana rasa seronok itu jelas pada riak wajah,tak seperti kita yang dah dewasa ini,walau seseronok manapun masih lagi kita boleh raikan dalam bentuk yang paling sederhana mungkin..Inilah kebahagiaan yang paling nyata bagi perasaan bahagia seorang bapa terhadap anak-anaknya..
Sudah tentu gua merasa bangga menjadi bapa kepada anak-anak gua..dan semua bapa pun seharusnya berperasaan begitu..rasa kasih yang tidak dapat dibeli dengan wang ringgit.

Jadi,sementara waktu masih ada,jom lah kita sama-sama menjalani kewajipan kita sebagai seorang bapa yang kasihkan anak..

Ini lagu Marc Anthony..dedicate untuk anak perempuan dia..


Page 1 of 212