Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Apa pun boleh…

3 comments

Dalam hidup ini nak jadi apa pun boleh..Di bulan puasa ni, ada yang berpuasa dan ada yang tidak berpuasa..pun boleh, itu masing-masing punya hidup…Anak gua first day puasa, adoi…kesian gua tengok dia…pucat mukanya, tak bermaya langsung..sampai muntah-muntah..dia 8 tahun, jadi esoknya, jangan puasa..tunggu dah umur 12 tahun ok le kot..macam kakak dia..

Bagi seorang perokok, bulan puasa adalah mellow, kena banyak dengar lagu Nick Drake..atau mood yang moody, gelap, murung, blur, mendung..apa lagi? Jadi memang tak best..ha ha ha..at the end..?

Gua suka bulan puasa..sebab makanan waktu siang susah nak dapat, dan kalau yang tak puasa tu, akan merasa kesedapan kalau dapat makan walaupun nasi putih dengan telur goreng, lepas tu makan depan orang yang sedang berpuasa…dan untuk yang berpuasa akan menduga imannya..sabar….sabar dan sabar…

Jadi konklusinya…kalau yang tak puasa tu, jangan sibuk nak beraya , pi dok diam-diam ..makan lemang dan ketupat..hahaha

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. Salam.. puasa itu suruhanNya. Bukan kerana diet, kerana nak jimat atau sebagainya. Suruhan atau Arahan atau Tuntutan NYA…so kenalah buat. Kalau tak buat kena ganti, itu pun kerana Dia Maha Pengasih. Dia bagi peluang untuk ganti. Ganjarannya tidak diperlihatkan, kalaulah diperlihatkan contohnya solat, kalau setiap kali solat sendirian dapat seekor kambing, berjamaah dapat 27 ekor kambing, maka penuhlah dunia ni dengan kambing… jadi kerana Maha Bijaksananya Dia, maka ganjanran itu tidak deperlihatkan..

  2. slam..ya tepat sekali shekh..bila mau jumpa, dengar cerita sekarang sudah perform sana sini…haha…bagus2..keep it up..

  3. salam, ya betul sekali…mereka hanya ambik konsep disiplin..diet..nak kuruskan badan dan faktor budaya..tak apalah..itu masing-masing punya hidup…putih atau hitam kita yang mencorakkan..selainnya, wallahualam..

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.