Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

apabila kamu datang,aku tunggu disini..

7 comments

Gua baru balik dari KL..Kota segala kemungkinan,pusat pertemuan untuk bermusik,melepak-lepak dan Bermusik dijalanan..lama jugak kesana,4 hari..gua bawak anak bini sekali,sebab bini gua dia nak ziarah bapak dia yang sedang uzur dan tenat..Pak mertua gua ni sangat kuat merokok,gua kuat juga,tapi dia sangat kuat merokok gudang garam,3 kotak sehari..ya lah,kita percaya pada ketentuan..tapi sebab kita ada akal fikir sebagaimana manusia yang maujud..kita kena percaya pada sebab musabab,qada dan qadar juga..Apa pun..cepat atau lambat,kita pun akan kesana juga…gua selalu cakap pada diri,apabila kamu datang,aku  tunggu disini..seadanya kita..

Satu yang gua nak cerita pasal pak mertua gua ni,dia gua pun tak tau,apa yang dia tengok pada gua,dulu gua masa berkawan dengan anak dia..gua pun main musik di Pub,rambut panjang juga,lepas tu tak de kerja..tapi dia respek  gua..lu bayangkan,gua kawin dah 11 tahun..gua dengan pak mertua gua ni sangat jarang bercakap..tapi dia treat gua sangat baik melebihi anak-anak dia lainnya..dia ada cakap dengan brader gua,Mishar..sebab dia kenal Mishar..dia bilang,dia suka gua..sebab gua cool…..hahahahaha……dia tak cakap cool lah,dia cakap..pak cik tengok gerak meor ni diam..So gitulah..kalau gua datang melawat masa dia sihat,gua selalu belikan dia rokok gudang garam..hahaha…so bini gua bising,gua cakap..dah itu yang buat dia bahagia..tenang..apa salahnya..hehe..lagi satu tabiat pak mertua gua ni,dia selalu ke Chow Kit,beli kat gua baju-baju dan seluar bundle..adoi,masaalahnya kebanyakannya bukan saiz gua…haha..lagi satu,dia suka sangat nak ajar gua ilmu ugama,penuh dengan bunga-bunga mistik..ada keris kecil la..macam-macam..hehe.gua tak de lah tolak depan dia,cuma gua kasi balik cara baik melalui bini gua..

Yang satu babak yang tak boleh gua lupa,masa gua jadi fulltime busker dulu ..suatu hari gua sedang busking di Pasar Seni,so masa tu juga gua busking sorang..masa nak potter tu,gua sudah bertembung dengan pak mertua gua…hahahhaha…..tapi dia cool,macam tak nampak gua,gua pun macam tak nampak dia……cuma dia ada cakap sama bini gua,ada nampak si Meor nyanyi di Pasar Seni..hehe..

Tapi itulah,kalau dia pergi,gua akan sedih..semua orang akan pergi..cuma cara dan bagaimana   nya kita akan kesana,yang itu kita kata wallahualam…tapi,belajarlah mencintanya melalui hidup yang sedang kita lalui  ini….seadanya kita..apa lagi yang boleh kita buat?hehe..

Ahad semalam,gua dijemput untuk perform di program Pekan Sehari di Shah Alam,banyak kawan-kawan datang juga walau taklah ramai sangat..minoriti yang majoriti gitu…slowly but surely..Sham Alam yang sunyi…kita riuhkan dengan suasana musik yang multi racial konsep dan budayanya..budaya anak-anak muda hari initu yang sedang kita terjemahkan sekarang..

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. Sejahtra buat Pak mentua lu bro…ya kita semua dlm perjalan untuk pulang..he..he..he

  2. pak mertua gua,dia barah paru-paru bro..tahap kritikal..

  3. so camne dia skrang?…Semoga Allah memberikan apa yang terbaik buat beliau.

  4. gitu la bro…..dia dah tahap 4..ya,dia akan dapat yg terbaik..best of the best..

  5. ..selain dari doa,lu kena bagi dia moral support gak bro..mak aku pun baru je keluar dari spital..

  6. hidup macam makan nasi bro, kalau takde rencah dan lauk, tercekik..tawar lak! mesti ada manis, pahit..kdg2 tergigit cili,air mata ada keluar…
    makan tetap makan!!

  7. baim van buyten says:

    semoga pak mertua lu cepat sembuh bro.salam.aman untuk semua!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.