Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Cari makan

0 comments

Semua orang perlu cari makan untuk terus hidup kecuali orang gila. Macam gua, main muzik dan duduk dalam dunia seni dan hiburan pun begitu juga. Pun sebelum ini gua main muzik untuk cari makan tapi ikut cara gualah. Cara gua bukannya semua orang suka. Ha ha ha..Kawan-kawan sukalah. Itu hanyalah minoriti, kelompok yang kecil. Itu sebab gua dah bikin 9 album, hidup tak senang-senang juga. Ha ha ha..

Apapun itu tak ada hal, sebab hidup ini kita yang pilih. Suatu masa kita rebel sangat, sampai suatu masa kita mula berfikir tentang tanggungjawab. Tanggungjawab itu sebahagian dari ibadah wajib kita sebagai seorang manusia.

Jadi musim ini gua rasa gua bikin muzik untuk cari makan, ikut kehendak semasa. Ha ha ha..Pun ada juga nilai-nilai seninya di situ.

Benda ni datang dalam waktu yang telah direstui. Segala yang kita rancangkan menjadi, itu saja. Timing pun sesuai. Gua pun usia dah semakin ke depan.

Bila projek album baru band gua on, ramai orang sukahati dan bergumbira dengan melodi dan citarasa anak muda hari ini. Gua tak rasa apa sangat, tapi atas dasar tanggungjawab elok kita raikan juga suasana dan moodnya.

Hari ini tak ada duit susah juga. Nak ke toilet kalau di KL tu dah 50 sen. Duit rm 50 sekali pecahkan beli beras, itu ini tinggallah rm 5. Air suam kalau di kedai mamak dah 30 sen. Belanja lain lagi?

Walaupun ringgit itu bukan tiket untuk ke syorga, kenyataannya kita masih hidup lagi. Selagi hidup kita perlukan duit untuk terus hidup. Selagi mata kita tidak dikemilaukan oleh hijaunya harta, gua rasa kita harus bekerja untuk mencari duit untuk tiket kita hidup di dunia ini.

Tapi dari gila duit baik kita kita jadi orang gila. Ha ha ha

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.