Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Dari bapa untuk bapa..selamat hari bapak..

1 comment

Marah dan benci itu sebahagian dari cerita kita yang namanya manusia..Berikut adalah contoh marah seorang anak pada bapanya yang sudah meninggal dunia berpuluh tahun yang lalu..

Mat: Bapak aku ni tak adil dalam pembahagian harta pusaka..anak ada ramai..6 orang.. ada yang kaya,ada yang miskin..anak yang sudah sedia kaya diberinya lagi tanah..Aku dan kakak aku yang sorang lagi tu yang miskin tak dapat apa pun..Dua kakak aku tu,yang la ni dah kaya-raya..dapat lagi tanah,aku ni yang dah sedia miskin,habuk pun tak ada..bla bla bla..’

Gua: Kamu marah ke Mat?Jangan diungkit kisah orang yang sudah mati..Lagipun dia bapak kamu..Ugama pun tak suka..

Mat:Ya,memang aku marah dan tak puas hati,itu hak aku sebagai anak..Aku kena luahkan,kalau aku simpan aku boleh jadi berong..Dan itu yang akan aku tanya Tuhan bila aku mengadap dia nanti,kenapa bapak buat aku macam ni?Padahal dia seorang yang warak dan dihormati orang kampung..why,why and why….’

Gua: Gini Mat,kamu marah je Tuhan..itu lebih adil..nanti dia akan bagitau kamu jawapan..’

Gua: Selamat hari bapa Mat….’

He he…

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. KalabuMalami says:

    Salam to bro meor 🙂
    Selamat hari abah kepada semuo..
    Dan timo kasih untuk abah den yang menjadi penyebab den ado kat sini, omak den jugak..Dari Rahman Ke Rahim, dari Rahim ke nyata yang beserta. Lagi skali, thank you abah..Tak dapek tanah pun takpolah..Tanah lain ado….
    Adios…

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.