Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

DI LEMBAH INI

0 comments

Di lembah ini tidak ada apa yang menarik untuk panorama yang mengkhayalkan pandangan. Sudah di beritakan maya akan menipu kita di dalam janji. Terbuka mata melihat dunia, kitalah lambang suci insan yang tidak berdosa apa-apa, kepada dunia mahupun akhirat. Sedetik menyusu di susuan ibu, kita mula berkepentingan saat itu. Fitrah kadang-kadang akan menguji, setiap detik adalah ujian untuk kita. Terlebih kenyang kita akan mendapat penyakit, perut lapar pun kita akan mendapat penyakit. Ha ha ha

Sudah diberitakan kita telah dituntut untuk lebih mengenal Dia. Dia itu kita, kita bukan Dia. Cerita roh adalah wajib dikenang oleh setiap insan, kerana di dalamnya akan hadir kisah-kisah yang bakal menyuburkan jiwa kita dengan cerita rasa. Kerana budi, jasad tertawan, bak kata penyanyi 60an A.Talib dalam lagunya. Elok kita bermukim di lembah kejiwaan kerana di situ tidak ada angan-angan, di situ tidak ada kebendaan, janji palsu yang mengkhayalkan menjadikan kita manusia semata.

Baru-baru ini semasa berbusking, sepasang pasangan suami-isteri berbangsa Cina yang agak berumur tersenyum-senyum melihat saya bernyanyi…Seusai lagu,, mereka datang kepada saya sambil berkata, ” Allah berkati kamu”, sambil memberikan saya risalah kecil yang judulnya, bagaimana mengenal Allah. Membaca isi kandungannya ianya tentang Isa dan ceritanya. Kemesraan mereka tidak dibuat-buat, tidak hairanlah banyak orang kita yang berkunjung ke sana. Itu yang mungkin kurang dalam agama kita, kemesraan dan sifat memahami. Kita lebih suka menghukum..mereka lebih suka memahami..

Kita adalah sebahagian dari mimpi yang nyata, kita makan kita rasa.

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.