Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

DI WAKTU YANG HENING INI, BERCERMINLAH…

0 comments

Jika ada waktu yang datangnya ‘hening’ itu, bercerminlah…lihatlah wajah kita di situ. Tidak ada yang lain selainNya.
Untuk sampai ke situ kita perlukan suasana dan jiwa yang redup. Ketegangan hanya membawa kita kepada hal-hal dunia yang tak pernah ada penghujungnya.

Untuk saya, tidak ada apa lagi yang perlu dicapai…Saya hanya berjalan di lorong yang telah disediakan untuk saya sehingga ke situ. Kita perlu punya tahap percaya dan yakin yang tinggi untuk itu.

Selainnya adalah kehidupan cuma. Tidak ada lain kepentingan melainkan kehidupan yang biasa-biasa saja.

Kepentingan saya hanyalah untuk melihat anak-anak saya membesar dalam versi dan kepercayaan apa yang sedang mereka miliki.

Yang perempuan suka menulis, saya suka jika dia menjadi seorang penulis suatu hari nanti. Yang seorang lagi suka muzik, saya suka jika dia menjadi seorang pemuzik suatu hari nanti. Yang bongsu suka melukis..dia punya bakat ke arah itu.

Inilah hakikatnya. Anak-anak saya semuanya dikurniakan otak kiri. Mereka perlu fokus dan duduk di situ. Lama-kelamaan akan sampai waktunya dan saya harap mereka akan apa faham apa yang ayah mereka maksudkan.

Kita tidak perlu menjadi orang lain selain diri kita sendiri. Membandingkan diri kita dengan orang lain yang punya kelebihan adalah kelemahan yang paling nyata dan jika itu ada, belajarlah bagaiamana mahu mengikisnya dari dalam diri kita sendiri.

Yang kita tatap adalah bayang-bayang kita sendiri, bukan orang lain. Itulah kenyataannya.

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.