Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Eksperimen..Aku bukan Jesus..

4 comments

Dalam hidup kita tak punya banyak pilihan sebenarnya..Apa yang ada itu lah yang kita dapat..Dah namanya hidup ini bagai kan air laut..asasnya airlah..ada ribut,tenang,bergelora..berbagai..Hidup pun gitu juga..Kita selalu berhijrah dan dihijrahkan juga,yang dikata dihijrahkan juga sebabnya kadang kita rasa selesa tinggal disini atau bermukim disini..Dah namanya masa bukan milik kita,atas sebab musabab kita kena kesana pulak..Dan kita melalui pengalaman demi pengalaman hidup dan semakin menerima apa itu takdir dan ketentuan..Pun kita masih hidup lagi..masih boleh ketawa dan menangis..Itu sebab sifatnya kita manusia yang masih berkehendak itu dan  ini..Fitrah alam..

Kadang-kadang aku fed-up juga dengan hidup ni,tapi bukan mengeluh beb..Fed-up dengan sekeliling,suasana,politik..Politik punya hal..Kontrak dengan state gagal..Bila gagal kira jobless la beb..bila jobless gaji tak ada le..hahaha…Aku ni orang bawah saja..bekerja,majikan kasi gaji..Pun bukanlah banyak sangat pun..Pakatan berkuasa,macam tu juga ceritanya,Pemerintah berkuasa?Pun begitu juga ceritanya..2 x 5..Yang jadi mangsa orang bawah lah..Bos punya susah tak sama macam kuli punya susah beb…hahaha..Yang berkuasa akan memanupilasi apa yang boleh..Gedebak gedebuk dia nak untung dia je..Itu la cerita dan suasananya hidup kita dihari ini..Rasional beb..haha…

Aku pun gelak je bila memikirkan perjalanan hdiup yang macam roda ni..Ye lah,Bila dah kawin dan beranak pinak,banyak pulak pilihan dan peluang yang datang..Kawan ajak main musik di Jermanlah,ajak keParis cipta nama kat sanalah..Dulu masa bujang dan menunggu peluang,tak ada pulak yang datang offer..ha ha ha…Tu aku selalu cakap…..”Hang dah tengok movie Last Temptation of Christ?Tanpa ditanya aku sambung,”Aku bukan Jesus beb..Jesus tak berkahwin dan punya anak..Dalam movie tu dibayangkan Jesus itu ketika merana dipalang salib,dipujuk iblis tinggalkan subjek kesengsaraan,kembalilah menjadi manusia biasa dan beranak pinak,Dan seterusnya Jesus pun kawinlah dan beranak pinak sampai ketua..Bila dah nak mati baru dia sedar…hahaha..Tapi itu hanya imaginasi sang pengarah saja…

Ceritanya gini..Dari segi konsepsualnya..Aku manusia biasa,berkahwin dan beranak pinak,masih memerlukan elemen berkasih sayang..masih berkehendak walau dalam kadar yang minimal..pun masih juga mdikira berkehendak,hilang kehendak itu ini bila Roh aku kembali kerumahnya yang satu..Selagi aku disini..mainkanlah lagi wayang hidup itu..aku sedang menikmatinya..walau suka,walau duka…

Selamat berjumaat…

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. saya suka entri ini bang!
    🙂

  2. nama pun hidup di sini gitu2 lah kita…ha..ha..

  3. Nan Blues says:

    Pandngan idup teman sama jer yop.Mcm kata ubi..Ni la ‘hidup’ namanya.Busking nanti banyak2kan nyanyi “Oya”…”Andaikata aku du rumah itu….OOtakdir mu bukan takdir ku”.Si Besar dgn masaalah besarnya.Si kecik dgn masalah keciknya.Paris masalah Paris.Jerman masalah Jerman.Sini masalh sini.Sinun masalsh sinun.Hidup masalh hidup.Mati….bla bla bla.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.