Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Hijab

1 comment

Gua rasa setiap insan itu akan terbuka hijab demi hijab yang menutup dirinya..untuk lebih mengenal juga untuk menjengah apa yang ada didalam diri..ianya proses yang panjang..tanpa mengira siapapun dia..Tuhan itu pengasih dan penyayang..
cuma perjalanan itu perlulah telus dan jujur pada diri..kita tak boleh menipu diri sendiri,kita boleh pusing sana-sini..dia akan ikut tapi dia snyum je..senyuman itu seperti kita melilhat anak kita yang berumur 2-3 tahun bermain-main dan bernakal-nakalan disana-sini..

dulu member gua pun ada datang hijabnya,lepas tu dia decide nak mendalami ugama kristian..sebab dia sudah nampak salib kat langit..hahah..gua tak boleh cakap apa lah..sebab itu perjalanan dia..dan kepercayaannya kearah itu..dia bukan orang jahat pun..baik..tapi perjalanan/kepercayaan adalah hak individu..wallahualam..
dulu gua pun suka mendalami itu ini…tapi bila dah kawin..anak-anak ni banyak membantu/menyedarkan kita sebenarnya..anak gua bagi arahan
suruh gua solat,dia cakap slow tapi serius..dia nak sangat tengok bapak dia solat..gua pun layan je ..bukannya kita buat benda jahat..anak anak ni diorang melalui proses kesempurnaan yang kalkulatif pada awalnya..bila gua solat dia akan tunggu sampai habis..haha..

jadi hijab ni akan datang pada kita,bila ada kesederan untuk kita mengenal apa cerita yang ada didalam jiwa..kita sedia maklum Tuhan itu ada dimana-mana…dilangit sana mahupun sini…jadi jika kita membuat pilihan untuk belajar mengenal diri..ianya lebih terarah pada yang didalam..bukan yang diluar..sebab yang diluar itu hanyalah perhiasan..ianya bukan jawapan..jawapan itu ada disini..sebab hanya dia yang kenal dia..

jadi hijab yang pertama biasanya penuh dengan elemen angan-angan..ianya tidak konsisten..sebab mungin kita excited,ada elemen sedih yang amat..shahdu..umpamanya kita baru mengenal yang dikasih..diperingkat permulaan biasanya penuh dengan elemen nafsu nafsi..pada gua itu proses yang biasa..seperti lagu Sheqal yang dibawah ni..yang berjodol pasrah..bagus lagu dan lirik ni..penuh dengan elemen kejujuran antara hamba dan pencipta..

..jadi selepas melalui satu musim yang penuh dengan elemen shahdu..kita akan cuba untuk konsisten dengan musim itu..tapi selepasnya kalau kita lebih mendalami..ianya adalah kenyataan hidup itu sendiri..penyerahan yang total..solid..dan dari situ kita akan lebih percaya/lebih terbuka kepada kejadian hidup itu sendiri..sebab?kita adalah sebahagian dari ciptaannya yang istimewa…wallahualam..

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. Betul bro, harta bukan untuk dinilai di kemudian hari. Kejujuran adalah antara perkara yg akan dihitung. Knowledge juga penting. Juga apa yg kita belajar dan apa yg kita amalkan sewaktu hidup ini.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.