Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

INPUT 2

0 comments

Saya percaya di sebelah kanan, ada baik dan di sebelah kiri ada juga baik. Di dalam kanan ada kiri dan di dalam kiri ada kanan. Walau kanan di gambarkan sebagai hero dalam segala hal, kiri juga berperanan dalam banyak hal.

Ada parti kiri dan ada parti kanan. Di kalangan mereka ada yang bagus tidak kira samada mereka itu kiri atau kanan. Buruk baik adalah perihal ‘sikap’ kita dalam menangani dan menilai kehidupan ini. Yang paling penting bukakan mata dan pandangan kita dalam melihat cerita suka-duka hidup ini se adanya.

Seperti juga tulisan-tulisan saya dalam buku Sembang Tepi Jalan dan Syurga Yang Hilang, ada yang kiri dan ada yang kanan. Ada cerita-cerita yang seakan negatif tapi kita perlu juga melihat positifnya. Seperti saya katakan selalu, kita perlu terbuka dalam banyak hal. Seperti yang penerbit buku saya kata, itu mungkin cara saya berdakwah.

Beberapa hari lalu seorang pelajar bakal ustaz dari sekolah ugama Kedah datang membeli buku saya. Dia pembaca blog pestajiwa. Saya suka cara pelajar itu berfikir, itu bagus untuknya di masa hadapan, insyaallah. Walau apapun, buku dan cerita yang saya tulis masih lebih baik dari kita membaca dan membelek majalah hiburan yang berlambak-lambak di pasaran. Atau memang kita jenis yang susah untuk berfikir lebih serius tentang cerita-cerita yang tak glamour seperti kehidupan dan kematian?

Banyak berjalan luas pandangan. Kita tengok di langit, ada cerah, ada gelap, ada biru. Bukankah itu menandakan hidup kita manusia yang penuh dengan warna. Ada warna gelap dan ada warna cerah. Kita menulis di kertas putih, kita memerlukan dakwat gelap untuk membolehkan membaca. Gelap dan cerah atau hitam dan putih itu saling memerlukan sebenarnya

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.