Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Jom ke Ipoh,14hb ni..TAF..

2 comments

Kita hidup ni bagus kalau boleh berkongsi nikmat hidup,bersembang-sembang,santai..sambil lepak-lepak..bercerita tentang butir-butir masaalah dan riangria hidup yang akhirnya dan sebiasanya akan jadi bahan lawak jenaka..Sebab kita tahu dan sedar ianya hanyalah sekadar nikmat hidup yang kita sedang melaluinya..

Aku kenal baik dengan Amirul Fakir..sejak lepak di Ipoh..2006 dulu..ye lah,kat Ipoh masa tu geng kurang..Syed,Hanim,Kamal Sabran..Jadi Kamal pun aku kenal masa di rumah Hanim.Dan kitorang selalu berjumpa disana..Di YKP..Terutama kalau ada aktiviti Seni..Jadi hidup aku tak la rasa sunyi sangat..Aku tinggal di Meru Permai,Hanim di Bercam..belakang Tesco Extra..Amirul mula-mula aku ingat dia tinggal di Manjoi..rupanya tinggal Di Meru juga..ha ha ha..Kamal pulak di Silibin..semuanya dekat-dekat..Macam Kamal aku selalulah berjumpa dia selalu..lepak-lepak..di kedai mamak Rahim,Jelapang..Selalu dia datang bawak anak dia yang bersekolah Tadika..

Ada masa juga sebelum Amirul sakit aku selalu juga jumpa dia..terutamanya masa proses pembikinan album SAKRAT..Sebab semua sajak dalam tu dia punya..tahun 2008 gitulah..awal tahun lepas..Jadi Amirul ni orang Seni yang duduk dalam kesendirian dan kesenimanannya..hidupnya pun misteri..Dan idea untuk bikin album menggunakan sajak dia memang idea aku..satu penghormatan untuk beliau juga..Cuma aku tak dapat menjanjikan pulangan dari segi ringgit..Sebabnya kita buat pun cara Marhaen..anggap satu promosi untuk beliaulah..Dan atas pertololongan Kamal Sabran juga..kita berjaya bikin album SAKRAT..Dan Amirul antara orang yang paling gembira,aku pun seronok..Dan album ini mendapat review yang baik di ssuratkhabar orang putih ..Koleksi sajak Amirul aku ambik dari buku sajak dia yang belum keluar ..Sajak-sajak Naif dan koleksi sajak Fosil beliau..Banyak lagu-lagu yang berintikan kejiwaan dan spiritualiti..Aku suka kalau kawan-kawan boleh hidup dengan berkarya..Aku nak tolong dari segi ringgit..tak mampu beb!!..ha ha..Sebab aku pun tak sesenang mana..Cuma kita boleh bagi sokongan antara sesama..

Lepas tu keluar lagi produk Amirul…Novel Mea Culpa..himpunan novel/artikel pendek beliau..yang ini atas usaha murni Hanim/Syed..dalam menyokong perjuangan kawan-kawan..

Tapi itulah..Skrip hidup kita ni bukanlah seindah yang kita impikan kadang-kadang…Tiba-tiba Amiirul sakit..mulanya selepas launching buku nya di RA Gallery kalau tak silap..sampailah ke hari ini sakitnya masih belum sembuh..Aku pun sejak Julai dah duduk di Kl balik…meneruskan perjuangan dalam muzik dan hidup..Tak lah senang sangat..gedebak-gedebuk sama saja sebenarnya..

Cuma itulah..bila satu nikmat yang dia ambil dari kita,walau tanpa sebab dan alasan..Apa yang boleh kita persoalkan lagi?.dah namanya hidup ini milik dia yang punya…Kita yang masih diberi nikmat sihat ni..tak tau bila masa kita pun akan diambil nikmat juga satu-satu..

Jadinya 14 hb november ni..Hanim/Syed dan Kamal ada projek untuk Amirul..Tabung Amirul Fakir..di YKP tempatnya…Ipoh sana..

Jom kita ramai-ramai kesana..bantu sekadar yang kita mampu..Bukannya rugi pun..bahkan hidup akan sentiasa dalam rahmatnya..Insyaallah..

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. YKP ape ke bende nye yop. ??/Kat mana YKP???Apa ada kat YKP pada 14 hb? Pukul berapa? 14 hb hari apa?

  2. Bukan ke YKP = yayasan kepimpinan perdana, ofis dr mahathir kat putrajaya nu…

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.