Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Kalaulah bukan kerana Dia..

0 comments

Kalau kita kata kita percaya pada kuasa Tuhan semesta alam, kenapa masih resah dan gelisah akan takdirnya?

Kalau kita kata dialah segala-galanya, hidup dan mati kita untuknya,
mengapa masih ada hasad diantara kita dan mengapa kita takut mati?

Kalau kita kata kita takutkan Tuhan, tak tegak pula bulu roma kita bilamana kita menyebut namanya..tidak sepertimana kita menyebut nama atau melihat hantu..ha ha ha

Kalau kita kata kita berdoa siang malam untuk syorga dan minta dijauhkan dari nerakanya, bukankah nikmat yang paling nyata itu tatkala menatap zatnya yang tak terbanding dengan segala?

Kalau kita kata kita takut akan azabnya, kenapa di dunia ini kita pula yang suka sangat menghukum berpandukan akal sempit kita yang terbatas, sehingga kadang-kadang hukum menghukum itu menjadi barang permainan yang boleh dijual beli pula..tak tahukah kita yang kita ini akan dihukum pula jika kita tersalah menghukum kita?

Kalau kita kata kita malu dengan Tuhan, saya tak rasa begitu kerana dalam jiwa kita ini mash penuh dengan perasaan hasad dan daki duniawi..macamana nak bersihkan yang itu?

Jadi kesimpulannya..level percaya kita kepada Tuhan tidaklah sehebat mana selagi kita masih berkira-kira tentang siapa kita dan siapa Dia..Kita cuma mengagung dan menjaja cerita dan namanya untuk visi kita di duna ini sajalah padahal dunia dan akhirat itu miliknya yang abadi..
Jadi amanahkah kita dalam menjalani..?

Mana yang perlu dibetulkan..betulkanlah..Kita sama-sama manusia..

Rastari- Revolusi Mental..

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.