Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

KASIH-SAYANG

0 comments

Baru-baru ini dalam bulan lepas lebih kurang, isteri saya terjumpa se ekor anak kucing lantas datang pula minat untuk memeliharanya. Maka sayapun belilah sangkar kucing. Anak-anak saya terutamanya Aqeef dan kakaknya pada mulanya agak excited dan bersemangat untuk menjaga anak kucing tersebut.

Malangnya semangat tersebut hanya bertahan selama beberapa hari sahaja. Yang selalu menjaganya ibu merekalah..mandikan, basuh berak kencing dan sebagainyalah..Seperkara memang kalau tinggal di kawasan flat memang tidak sesuai untuk memelihara kucing kerana keluasan ruang dalam rumah terhad. Letakkan di sangkar rasa macam tak ada kebebasan untuk kucing yang kami jaga itu. Saya pun bukanlah rajin sangat untuk membelai dan menjaganya.

Sudahnya kucing yang kami jaga itu diletakkan di kawasan parking agar dia dapat merasai dunia dan ruang bebas miliknya, sesuai dengan habitatnya. Dalam sehari dua adalah kucing itu datang dan kenal akan kami tuannya. Seperkara juga yang agak leceh bila kita sudah jadi sayang pada kucing itu. Bermula dengan simpati kemudian datang sayang pula.

Apapun anak kucing yang kami bela itu telah hilang dari pandangan sejak dua hari lepas dan ianya agak ralat dan sedih juga bagi kami terutama orang rumah saya dan Aqeef, anak saya.

Sudahnya juga dalam sehari dua ni orang rumah saya agak terasa akan kehilangan anak kucing yang kami jaga itu. Saya pun agak ralat juga, tapi itulah..itu baru kehilangan anak kucing, belum lagi hilang anak..ha ha ha

Setiap kali lalu di kawasan parking itu kami selalu berharap yang anak kucing yang kami pernah jaga itu datang dan makan makanan yang kami sediakan..tapi hampa..

Positifnya kami sekeluarga berharap jika ianya diambil oleh orang lain..sekurang-kurangnya anak kucing itu masih hidup dan akan dijaga dengan baik.

Kasih-sayang adalah cerita kita para makhluk dan ianya adalah anugerah paling misteri untuk kita nikmati cerita dan mimpinya.
Apapun tidak banyak sebenarnya yang boleh kami janjikan untuk membahagiakan si kucing yang kami pelihara cuma sebulan itu kerana keadaan persekitaran yang tidak sesuai, jadi kami lepaskan kepada angin lalu segala kenangan yang telah kami lalui bersama si kucing.

Teringat akan lagu dari kumpulan Queen, ‘too much love will kill you’…

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.