Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Kawan-kawan dan saya

0 comments

Saya suka menjenguk blog kawan-kawan. Ada mereka yang rajin update blog, ada yang senyap terus, ada yang marah-marah, ada yang cool. Ada juga yang provokatif. Ada yang neutral, ada yang kiri, ada yang kanan. Bagi saya semuapun ok. Mereka sedang meraikan watak mereka di dunia ini. Saya perlukan pengetahuan dan cerita. Bukan semua benda dalam dunia ini kita tahu sebenarnya. Saya cerdik bab itu, bodoh bab ini. Itu biasalah.

Saya pun semenjak dua menjak ni agak rajin memblog. Ini kita boleh katakan musim. Nanti musim malas datang, sayapun akan senyaplah juga.
Saya suka baca blog kawan saya, Dollah Jones. Hari ni ceritanya tentang harijadi Bob Dylan. Bila saya baca blog kawan saya ni barulah saya teringat tentang Dylan.

Saya suka Dylan yang dulu dan sangat tidak suka Dylan yang hari ini. Dylan selepas album Saved dah tak best bagi saya. Ha ha ha..Saya cuba dengar juga umpamanya album empire apa entah dan album barunya modern times atau time out of mind. Maaf tak boleh masuk langsung. Suara dia makin kecik dan tak sedap langsung..Ha ha ha..itu pendapat sayalah.

Mungkin sebab tahap respek saya pada setiap watak di dunia ini semakin terbatas. Bagi saya semua manusia ada watak masing-masing. Itu saja.
Bagaimanapun Dylan adalah Dylan. Itu sahaja.

Biasanya semasa muda kita ghairah sesuai dengan usia kita yang muda. Kita impikan ruang bebas yang tidak terbatas mungkin. Mungkin juga kita expect bila sampai ke tempat yang tinggi kita akan merasa seronok untuk dipuja dan disanjung.

Cuma biasanya jika yang berjalan itu geraknya dari jiwa, biasanya cuaca akan menjadi semakin redup dan sunyi. Apabila sampai ke tempat yang tinggi, kita pun tak boleh beza mana yang tinggi atau rendah, sebab bukankah kita katakan tadi semua kita punya watak masing-masing? Ha ha ha

Bila saya baca blog kawan-kawan, banyak benda yang saya boleh dapat di situ. Mereka sedang berseronok dalam meraikan hari riang dan sedih mereka.

Saya suka pada subjek’ sedekah’..Saya suka melihat dunia ini penuh dengan orang yang baik hati dan suka bersedekah. Saya berpendapat mereka akan mendapat lebih rezeki dan berkat jika banyak bersedekah.
Saya suka jika saya akan berada dalam golongan tersebut.

Apapun bila saya membaca blog atau cerita tentang politik, saya akan pening. Ha ha ha ha…Saya rasa ianya tidak baik untuk santapan jiwa kita kerana itu hanyalah permainan watak-watak yang sedang bekerja kearah kebaikan atau sebaliknya. Jadi saya baca juga sekadar ambil tahu. Apapun saya sukakan kebenaran.

Kebenaran yang lahir dari jiwa itu adalah sesuatu yang magik dan menakjubkan, berbanding kebenaran yang lahir dari mulut yang manis. Apabila segalanya manis, bukankah itu nampak janggal dan akibatnya mungkin kita akan dapat penyakit kencing manis? Ha ha ha

Saya suka jika kita jangan take it serious sangat tentang hal-hal hidup dan mati ni. Kita jalankan watak kita seadanya, itu lebih baik.

Lead Vocals: Paul Di’Anno
Bass and backing vocals: Steve Harris
Guitar: Dave Murray
Guitar & backing vocals: Dennis Stratton
Drums: Clive Burr

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.