Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

kesederhanaan..

3 comments

Gua hidup sederhana, atas sikit dari papa, atas sikit sebab masih boleh berusaha untuk mencari duit, cari duit untuk terus hidup, dan bagi anak bini makan pakai. Memang gini cerita gua..hahaha..dan best ke? Ya, kadang-kadang bila tengok rumah besar 2 tingkat, ada tanya..bila gua boleh beli rumah macam ni? Lepas tu gua rileks, itu keselesaan, ada orang selesa tidur bila bertilam empuk, ada yang selesa bila bertilam nipis, dalam satu hal gua cukup salut perihal kesederhanaan Presiden Iran, Mehmoud Ahmadinejad, cukup sederhana dia ni. Inilah contoh pemimpin yang kita kena respek, dia cuma jalankan watak dia yang diamanahkan sebagai seorang presiden..Pemimpin-pemimpin kita? hahahaha….susah mahu cakap bos…bak kata Wahid Satay dalam lagunya mabuk kuasa..”kita mulia kerana kuasa, mabuk kuasa mula jadi gila”…Apapun gua cuba seimbangkan antara menyampah dan rasa hormat pada sesama manusia..kita kena rasional dan realistik..
Kepentingan? Setiap orang memang ada kepentingan. Gua pun ada, kepentingan gua untuk anak bini saja. Untuk gua? Gua rokok sekotak sehari, makan ala kadar, pakaian? tak ada yang baru, tak minat untuk pakai baju itu atau ini, gambar itu atau gambar ini. Gua cuma pakai baju dan seluar, itu saja.
Orang gila makin banyak hari ini. Kalau betul gila itu memang gua salut, sebab mereka telah duduk disinggahsana bahagia yang ultimate. Kalau gila kuasa, payah beb! hahaha..bagi gua itu penyakit..Bila nafsu yang kontrol hidup kita, duduk di jiwa kita, habislah, jadilah kita manusia yang lemah pada kehendak hidup itu sendiri. Hidup itu dunia, dunia itu hal, hal itu nafsu dan kehendak. Gila nak menunjuk pun penyakit juga, gila pada pangkat dan kedudukan, itu pun penyakit, tapi itulah, seperti gua cakap tadi..gua cuba untuk bersikap adil dan rasional pada setiap watak yang di jadikan Tuhan. Kita punya definisi terhadap apa yang kita mahu dalam hidup ini.

Selainnya..kita sedang menunggu mati..itu saja, itulah yang kita mahu walau kita tak suka…hahaha

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. Sheikh,

    Warren Buffet, the third richest man in the world quoted “The happiest people do not necessarily have the best things, They simply appreciate the things they have”

  2. pesta jiwa

  3. ya that is correct shekh…hehe

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.