Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Pentas kita,Karya Kita..

7 comments

Gua telah dijemput untuk buat persembahan di Sg Sumun oleh Meor Lantera Jiwa.Tak sempat dibuat review sebenarnya.Bila dah habis baru dibuat..hahaha..Dia mengajak sebulan sebelum ni.Jadinya gua dan Nik yang dijemput sama pun setujulah..Jadi dalam tempoh sebulan,bentuk program tu dah semakin besar dan merebak..bilamana Pyan,Kulupsakah,Dollah Jones,Airmas pun dijemput sama..hahaha..Hasil promosi berterusan Meor Lantera jiwa.
Kereta gua,timing bell ada problem sikit..jalan sangkut-sangkut..Jadi naik kereta Nik,Pyan pun tumpang sama..sebab dia jiran gua ..hahaha..Dia AU4..Gua AU3..Nik kat wangsa maju..semua dekat-dekat..
Jadi kita pun bertolak jumaat petang dalam pukul 3 gitulah..ikut kuala Selangor..jalan bengkang bengkok..Dulu kalau balik kampung gua selalu ikut jalan Kuala Selangor ni,jumpa mak gua yang tinggal diManjung..
Jadinya disepanjang perjalanan ke Sg Sumun..kita dihiburkan dengan lagu-lagu merdu yang dinyanyikan secara live oleh Pyanhabib..Silap gua tak bawak Recorder..kalau tak boleh jual…hahaha…lagu-lagu pilihan Pyan untuk menghiburkan gua dengan Nik,semuanya lagu-lagu 60an..Jefriddin,lagu La Obe..banyak lagilah..semuanya lagu 60an..hahaha…Tak pa..Nanti kita akan jemput Brader Pyan menyanyi atas pentas yang akan kita anjurkan dimasa yang akan datang..

Jadi sampai di Teluk Intan dalam pukul 6 petang,makan diGhulam Rasul mamak terus kita bertolak secara konvoi..Si Jones..dia dok call gua tanya jalan..gua mana tahu area Teluk Intan ni sangat..jadi dia pun tanya Meor Lantera Jiwa.Gua masa buat kerja diPerak buat inspection menara telekomunikasi,kita dah buat diseluruh pelusuk Perak ni termasuklah di Sg Sumun.Tu yang gua perasan tempat lokasi tu juga sikit-sikit..sebab sebelum sampai ke rumah Pak Karamu yang bermurah hati meraikan gua dan kawan-kawan,ada kuil Hindu..yang kuil hindu tu gua perasanlah sebab belakang dia ada menara telekomunikasi yang gua ada singgah untuk buat kerja disitu.

Jadi kita pun sampailah ketempat lokasi malam dalam pukul 8 gitu..Pukul 9.30 baru kita start program..Gua pada mulanya ingat program ini biasa saja..Tapi sambutannya amat meriah.Si Nik yang buat launching album dia pun seronok sebab album dia banyak dijual malam tu..hahaha..Dan Dolah Jones..yang agak segan silu orangnya,kita jemput juga untuk menyampai sepatah dua kata di atas pentas tu..Dan dia pun naik pentas menyampaikan dua tiga patah kata..hahaha..lebih sikit dari sepatah dua kata..Gua rasa semua yang perform malam itu bagus-bagus belaka..Si Kulup Sakah..yang juga terlibat menjayakan persembahan melakukan tugasnya dengan bagus..Airmas pun bagus dengan lagu-lagu sajak dia..Jadi insyaallah dimasa-masa akan datang kita akan jemput kawan-kawan untuk duduk dalam kroni marhaen kitalah..hahaha..

Kita kena support each other,baru kita boleh jadi besar..Kita kena kembangkan ini konsep sebab inilah yang kita mahu.Kita tak perlukan konsep karaoke atau nak panggil Tomok atau suki.Itu sapa tu.?.Apa yang dia ada..?Ini subjek-subjek berahi ni tak payahlah kalau nak dikembangkan..kalau setakat nak menyuburkan otak dengan elemen-elemen nafsu serakah nak buat apa.?Tu yang Suki tu apa yang dia ada?setakat melalak nyanyi dengan musik iringan minus one,tak payahlah yob..pegi le ke program-program gomen yang memang dah begitu cara pikir dan olahnya..Pun Pakatan nak ikut sama cara gitu?hahaha…2 x 5 lah..Kalau tak faham,cuba belajar untuk jadi faham itu tak apa.Kalau tak faham..dan tidak berminat untuk faham..payah la…itu kita kata transformasi..sama saja..
Sebabnya kita tak suka sebab kita tengok program kesenian ni kita bukan nak dengar dia nyanyi lagu putus cinta terjun dari flet,atau memuja bunga sampai layu,kembang siamang atau atau nak tengok rambut tomok,nak tengok kasut tomok,nak tengok mata tomok,atau nak tengok tetek dan burit artis perempuan yang melalak macam pelawak..tapi kalau nak keraskan kote bolehlah..itu lebih baik lu pegi ke Kelab malam atau pusat karaoke,lagi berlambak kat sana.
Untuk program seni kita, lagu-lagu yang kita dendangkan perlu ada sikap mendidik khalayak dengan lagu-lagu yang bersifat mendidik,memotivasikan diri untuk lebih bersemangat dalam hidup yang real..bukan fantasi beb!!

Gua pun suka tengok Hariry bikn performance monolog dia..dia memang berbakat..dia dulu ada berlakon dalam teater bili sulit..di bar Council sedikit masa lalu.Keep it up bro..

Pyanhabib usah cakaplah…dia bintang…hahaha….

Apapun..disini kita ucapkan terimakasih bayak-banyak pada Pak Karamu dan keluarganya..kawan-kawan di Sg Sumun..termasuk pada DJ malam tu,Brader Saman Kati..kawan-kawan gua yang turun dari Lekir..dan dimana saja..terimakasih atas sokongan kalian..

Kepada Meor Lantera Jiwa..tahniah..dan teruskan lagi..kembangkan lagi apa yang dah dibikin semalam…

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. gua nyanyi 60-an? ceh, meor sudah pecah rahsia gua!

  2. timing bell hahaha

  3. tahniah untuk semua, harap acara 4 julai di kajang nanti akan lebih meriah. ada jualan bagi menjana dana untuk DRUR. marilah sama-sama memeriahkannya.

  4. huhu….rahsia besar ke tu bang…?

  5. Congrat semua…paling best dengor citer dollahtopi jatuhkan mike..perggghhhh…Nik simpan satu untuk keh album tu…

  6. nikbinjidan says:

    bole ubi..ada bnyak lagi tapi biasa la memang rabak,,,pyan mmang bgaya klu nyayi lbih skit dri dylan..ya nt kita ke kuala kangsor bikin rabak lagi…

  7. bukan nak dengar dia nyanyi lagu putus cinta terjun dari flet,atau memuja bunga sampai layu,kembang siamang atau atau nak tengok rambut tomok,nak tengok kasut tomok,nak tengok mata tomok,atau nak tengok tetek dan burit artis perempuan yang melalak macam pelawak..tapi kalau nak keraskan kote bolehlah..-Meor

    ahahahahahaha setuju!

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.