Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Politik dan manusia

1 comment

Emm..politik dan manusia tidaklah dapat dipisahkan..suka atau tidak,kita sedang dialam permainannya..cuma bila kesannya mendukacitakan,kita pun terlibat sebab ia memasaalahkan pentadbiran hidup kita..harga barang naik,kos sara hidup makin tinggi,orang politik makin kaya,rakyat masih ditahap yang macam tu…harga beras makin naik,petrol naik..gaji dok macam tu…kalau baca akhbar/media eletronik…ceritanya semua indah-indah belaka saja..orang politik ni digambarkan seperti Malaikat yang tak punya dosa…

kadang-kadang macam cerita kartun pun ada..ini dari segi logik kemanusiaanlah..kia naik motor,diwajibkan siang hari pasang lampu..aku pun tak tau atas alasan apa sistem ini dikuatkuasakan..sebab biasanya cahaya digunakan hanya bila waktu gelap,ini panas buta nak kena ada cahaya..kalau tak on lampu kena saman,senang betul kerajaan buat duit..hehe..aku cadangkan supaya pihak-pihak yang buat akta itu ini,berfikirlah secara rasional..fikirkan untuk keselesaan pengguna,bukan membebankan pengguna..kerajaan hidup atas mandat rakyat.wakil-wakil rakyat kena jujur dalam merakyatkan rakyat..kritik kalau beralasan itu perlu..

tapi itulah,apa yang mereka peduli tentang keluh-kesah rakyat..?rumah besar,kereta besar,wang banyak,walau sumber entah dari mana…hehe,itulah kenyataan hidup yang sedang kita lalui..walau macamanapun dia akan kata dia betul..walau benda tu salah..

jadikanlah cara Rasulullah berpolitik itu sebagai contoh…letakkan kebenaran itu tahapnya diatas sekali..

politik?hehe

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA UMAT ISLAM.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.