Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Sehari dalam hidup H.U.W.A

5 comments

Semalam gua busking di KL Sentral..ada member gua dari Lipis datang..jadi kita pun minum-minum..rezeki semalam pun agak baik.Maaf sekarang ni busking dah jadi sumber rezeki juga,sebab gua ada lima kepala yang nak disuap..jadi sebagai seorang manusia yang masih punya kehendak dan keperluan,gua agak kalkulatif..time’s bad buat masa ini..Gua pun dah tak berani nak agak-agak berapa dapat hari ini..atau hari semalam atau lusa..sebab memang tak menentu..cuma rezeki itu memang ada dimana-mana..jadi kita cuma buat kerja dan usaha..yang lain tu serah pada yang maha tahu.

Jadi member gua ni Ubilepih..dia yang buat sajak ‘lagu aman lagu damai yang terdapat dalam album DRUR..Dan Ubi ni juga seorang kartunis yang berkarya dimajalah kartun milik Zunar..

Banyak yang kita sembangkan..dan banyaak juga yang terungkai walau banyak juga yang kita biarkan ianya menjadi satu hikayat misteri yang tak ada hujung..mungkin dilangit ada jawabnya..Cuma yang kita sembangkan bukanlah subjek-subjek yang berelemenkan kebendaan..melainkan kenyataan hidup dan mati..Itu yang gua suka..bab kebendaan ni tak payah la nak kita sembang-sembangkan,sebab namapun kebendaan..benda bukannya boleh bawak mati..sebab setiap benda akan mati,reput,hancur dan binasa bila sampai masa..tapi Roh itu boleh membawa kita kesana…jadi elok benar kalau kita mengkaji usul kita..kita usul asal kita..

Sebab kita semua sepatutnya suka pada subjek ‘redup’bak kata Ubi..hehe..Jadi gua pun setuju juga..

Kehilangan..?ya semakin hari kita akan merasa kehilangan apa yang ada ditubuh dan sekeliling kita..sebab semuapun dipinjamkan…rambut dari hitam keputih,nafsu dari 100% ke 0%..makan minum semakin tidak ada selera..segalanya lah..apa yang kita miliki didunia ini..Cumanya kita hanya menjalani watak kita didunia ini..dibekalkan dengan tanggungjawab sebagai seorang manusia yang faham tentang nilainya seorang manusia yang bernyawa..Nyawa buat kita hidup dan bernafas..pasangannya jasad kita..Roh ditiup kejasad oleh yang empunya roh..maka bernyawalah kita..diambilnya nyawa..tinggallah jasad,hancur jadi tanah..bila-bila masa..jadi janganlah diagung-agungkan sangat cerita-cerita dunia dan kebendaan ni..itu sebab bagus bagi gua kalau terbuka hijab seseorang itu untuk mendalami,mengenal diri dia sendiri..sebab biasanya jika kenal diri kita..akan terungkaplah subjek yang kita cari itu..kebenaran..
tentang siapa kita,siapa dia,siapa kamu dan mereka,kemana arah kita,dimana kita..semuanya penting untuk kita tahu..dan biasanya jika kita semakin tahu..kita akan semakin redup..biasanyalah…

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. dunia nia pentas hidup bro, banyak sgt pelakon -> nanti jumpa kat sentral wa blanje bro minum

  2. Redup itu tempat enak untuk berteduh bro..ahak..ahak..
    nak tak nak kita kena balik juga…

  3. Omar Ja'afar says:

    hi brother Meor! sebenar nya saya peminat ruangan ini, tiap2 2 minggu sekali saya cari yg terkini. memang saya suka dgn corat coret tentang kehidupan kita di bumi ini. masih mengajar di yamaha lagi. insyallah kalau ada masa lapang boleh dtg lepak2 dengan meor. salam sejahtera buat seisi keluarga!

  4. Omar Ja'afar says:

    by the way simpan satu buku sembang tepi jalan dan i guess ada beberapa cd terbaru yg tak ada dlm koleksi saya. hoping to see you soon. all the best

  5. ok bro..tq2..apa2 boleh sms saya,0125901798

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.