Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

seorang guru itu…

3 comments

Seseorang guru itu tidak akan mengajar kamu untuk menjadi hebat,tidak akan mengajar kamu tentang indahnya shorga,tidak mengajar kamu mengejar dunia yang kita ini adalah pelakon-pelakonnya..dan dia tidak tahu bahkan tidak endahpun tentang apa bakat yang kamu ada..kerana dia tahu apa yang ada pada kamu dan kita-kita semua adalah bersifat pinjam..

Seorang guru itu akan mengajar kamu dari kamu punya apa-apa hingga kamu merasa tidak punya apa-apa..kerana Tuhan indahnya bukan diwajah pemandangan yang kamu nampak..bahkan lebih dari itu..

Kamu dididik untuk menjadi seorang penerima takdir yang setuju dan berbahagia dengan jalan yang kamu pilih..ikutlah lorong dimana kamu rasa ‘bahagia’ menunggu mu disitu..

kamu dididik untuk mendambakan syorga yang interpasinya lebih logik dan real..itulah bahagia..dan kamu tidak akan diajar lebih dari itu,kerana bahagia itu inti iman..kerana selain dari iman adalah nafsu..kerana hari esok bukanlah milik kamu,kerana itu kamu tidak akan diajar tentang syorga yang telah digambarkan seperti cerita dalam komik…kerana selepas akhil baligh mu kamu sepatutnya bahkan sewajibnya lebih perlu mengenal tentang siapa kamu dan mengapa kamu disini..dan kamu akan kembali kepadanya …seadanya kamu dan aku..dan selepas itu bukanlah urusan mu untuk tahu dimana kamu akan ditempatkan..

Untuk mendapat kebahagiaan dijiwa..lepaskan satu persatu nikmat yang masih kamu miliki..kamu boleh menghargai seadanya..sebab tanggungjawab kamu adalah menghargai nikmat suka-duka hidup ini..dan berjalanlah seiring dengan jalannya takdir….

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. Kita yg tak punya apa,kecuali Allah dan rasul…itu pun kna cermin diri gak la..apa kita layak dengan dakwaan itu..ha..ha..klu masih tak membebaskan belenggu,ha,ha,ha,payah

  2. ya betul tu bro..hehe..

  3. sangat bermakna dan dalam nukilan ini…

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.