Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

SIANG DAN MALAM…

0 comments

Siang dan malam adalah tanda kita masih di sini. Siang dan malam adalah hidup selagi kita belum mati. Siang dan malam adalah ada dan tidak ada tetapi ada. Siang dan malam adalah matahari dan juga bulan sebagai petunjukNya. Hargailah selagi kita dengan ehsan dipinjamkanNya nafas yang masih turun naik ini. Selainnya kita tidak punya apa melainkan seperti semut yang bila-bila masa boleh datang dan pergi. Dipijak kita mati, semudah Alif Ba Ta..

Ujian pada nafas adalah nafsu. Nafsu inilah yang bikin kita berfikir ke arah mana kita mahu pergi, ke kiri mahupun kanan ataupun lurus .

Nafsu dan kehendak yang kita miliki ini semakin hilang sedikit demi sedikit tanpa kerelaan nafsu kita sebenarnya. Nafsu kita sentiasa mahu yang selama-lamanya kalau boleh. Apapun hukum inilah yang sedang tertulis dan inilah yang sedang kita jalani seadanya, selainnya kita tidak punya apa sebenarnya. Selera makan kita semakin kurang atas sebab berpenyakitan itu dan ini contohnya. Kehendak materi kita semakin tinggi namun bukan selalu kita berada di tahap yang maksimum, ada masa kita akan tercungap kerana tenaga yang kita punya ini bukan milik kita. Pakaian yang mahal-mahal yang kita sedang pakai ini tidaklah membawa apa-apa kepada Tuhan melainkan untuk meyakinkan diri kita atas status yang sedang kita miliki, itupun 80% adalah atas dasar perasan kita sendiri, kerana kita sudah tua dan fitrahnya semakin tua semakin berkedutlah kita. Semakin berkedut automatiknya apa yang tinggal walapunkita menjalani pembedahan kosmetik untuk menjadikan kita muda selamanya kalau boleh?

Inilah fitrah kehidupan yang samada kita suka ataupun tidak inilah pilihan yang kita ada.

Yang kita punya hanyalah Dia yang kita miliki semalam, hari ini dan esok. Inysaallah..

Berpeganglah kepada taliNya dan janganlah lepaskan…

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.