Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

SIHAT DAN SAKIT

0 comments

Apabila kita sihat selalu, sering kita bertanya dah lama kita tak sakit, macamana keadaannya jika kita demam, selsema dan sebagainya. Sakit atau demam memang tidak menyeronokkan namun bak kata Osho, benci juga sebahagian dari subjek kasih sayang. Itu maknanya jika kita masih tertanya-tanya tentang sakit atau demam, maknanya kita masih merindui saat itu. Ye ke? Ha ha ha..

Maka apabila saya di landa demam atau sakit, memang lecehlah…tapi demam atau kurang sihat ni bukannya kita akan dapat selalu..maka tidak adillah untuk kita mengeluh…

Dulu waktu sekolah saya pernah kena demam panas, pergi ke klinik kerajaan mereka hanya beri panadol…bila makin teruk saya terpaksa ke klinik swasta..kena injection baru kebah…

Jadi apabila kita didatangi penyakit demam atau kurang sihat, seeloknya kita layan saja moment itu..sebab bukannya kita akan sentiasa dapat demam selalu..melainkan jika sakit itu berpanjangan dan kronik, itu lain ceritalah..Sakit yang biasa-biasanya kita enjoy saja..

Kita hidup ini masih berkepentingan, itu kita kata tanggungjawab kita pada keluarga dan diri kita sendiri…Apabila isteri dan anak-anak sakit atau demam kita akan bawa mereka ke klinik untuk ambil ubat. Sewaktu anak saya yang tua waktu dia berumur setahun lebih kurang, dilanda demam panas yang teruk sehingga dimasukkan ke hospital saya sangat risau akan kesihatannya sehingga menangis selepas melawatnya di hospital..waktu itu saya masih bekerja di Yamaha muzik. kita lelaki menangis tak suka orang tengok, jadi saya masuk dalam toilet di office saya untuk menangis. Menangis adalah suatu perbuatan yang amat baik untuk kesihatan jiwa kita, saya percaya itu.

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.