Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

TAKDIR DAN CERMIN

0 comments

Kita dihadirkan ke dunia melalui perut ibu dengan berbagai cara dan cerita. Untuk itu yang kita namakan takdir, ada cerita sedih dan ada cerita suka yang mahu tidak mahu itulah yang wajib kita baca dan hadap untuk skrip kita di dunia ini.

Perlukah kita mempersoalkan takdir, perjalanan, misteri dan ceritanya?

Jawapannya bergantung kepada diri kita sendiri.

Bayangkan seorang anak kecil itu lahir ke dunia untuk satu tempoh yang singkat untuk memaklumkan kepada ibu bapanya secara tidak langsung bahawa dia akan mendapat penyakit yang serius dan akhirnya mati. Betapa misterinya perjalanan hidup kita ini.

Pun cepat atau lambat kita semuanya akan mati juga. Akal sentiasa memujuk kita supaya takutkan mati dan rindukan tubuh yang sihat dan minda yang cergas. Pun itu hanyalah kehendak akal yang kemahuannya sangat terbatas.

akhirnya kita pun bersetuju bahawa kita hadir di dunia ini atas ujian dan ehsan semata.

Nasib kita mungkin baik, mungkin juga tidak.

Memahami kehendak diri dan Tuhan adalah perkara terbaik untuk segala persoalan ketika kita di dunia ini. Kita perlukan jiwa yang teduh untuk terus melangkah walau payah.

Kita perlukan kekuatan untuk itu. Kita perlu kembali kepada ceritaNya. Kerana kita ini hadir ke dunia atas dasar cinta. Untuk itu kita perlukan semangat. Tanpa semangat apalah kita ini?

Untuk mendapat semangat itu kita wajib percaya kepada kehidupan ini. Percaya kepada kehidupan bermakna kita percaya pada kejadian. Percaya pada kejadian bermakna kita wajib pula percaya kepada yang menjadikan.

Kita melihat wajah kita di cermin, bukan orang lain…itu lah wajah kita di sini dan di sana, sentuhlah ia…

Share This Article On Facebook

468 ad

Comments are closed.