Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

Tanpa Tajuk-1

4 comments

Kalau lu sudah tahu itu cerita atau rasa,jalan terus beb..Jangan dok melangot kat situ.Jangan terperangkap dengan angan-angan atau cerita-cerita semalam,atau cuba menggendong rembulan dibahu kesana-sini.Itu hanya permulaan sebuah perjalanan yang panjang untuk kita lebih mengenal diri yang fana sebelum bertemu Tuhan yang baqa..hehe..Lu kena banyak baca cerita-cerita mengarut yang tak karut Osho atau Krishnamurthi untuk menuetralkan elemen angan-angan untuk proses keseimbangan.ha ha ha…

Apalah yang nak dikisahkan tentang cerita yang semalam,sebab namanya pun semalam..Semalam yang indah itu menyeronokkan bila dikenang,dan semalam yang mengecewakan sangat perit untuk dikenang..Itu pada otak kita,kalau berpegang pada yang baqa..semuanya tak ada benda pun.Bukankah untung nasib,ajal maut kamu telah ditentukan sejak di Loh Mahfuz lagi?Jadinya apa yang nak dikisahkan?Tak Percaya?
Lu kena percaya beb..Tak percaya tanya pada dia..kat mana?Tu Quran yang selalu kita baca tu..Quran yang mana satu?Ha Ha Ha…Tuuuu!!!!O.k….Qada dan Qadar itu termaktub dalam rukun iman,yakni wajib kita percaya..
Kita sedang meraikan suasananya..Walau dalam keadaaan pening-pening lalat gitu..Ha Ha Ha..

Gua sebenarnya pening juga mengenangkan dana untuk bikin album baru yang masih sedikit..Menyusahkan kawan-kawan dekat itu adalah sikit-sikit,selagi ianya tak membebankan..gua rasa oklah..Cuma untuk mengharap pada yang tak kita kenal..berat juga,mungkin ada yang beranggapan gua cuba memanupilasi apa yang boleh dimanupilasi..Ha Ha Ha..Itu macam ka?No lah,gua gini je..memang dah macam gini..Spesis yang macam gua ni..agak malang sebab tak pandai menilai,memandang dan memuja harta..Apa boleh buat beb…Gua renung balik cerita-cerita semalam gua ..Dari gua keluar rumah kat kampung 1984 dulu,duduk di Kota Lumpur ni,bergaul dengan lumpur,belajar hidup sendiri,sebatang kara,belajar ilmu dunia akhirat,berkahwin dan beranak pinak,selesa seselesanya seperti manusia yang punya akal dan kehendak,mempraktikalkan makna hidup dijalanan,menanggung anak bini dengan bermain musik dijalanan,kembali bekerja demi kemahuan orang tua dan famili..dan sampai saat gua sedang menulis ni…Gua pun tak tau apa akan jadi esok hari..But gua jalan je beb..Selagi ada gerak,gua tetap jalan walau dalam senyap dan sunyi..Ha Ha Ha..Hidup ini perjalanan,bukan destinasi..Ni bulan jun atau julai ni gua dah nak pindah KL balik,orang rumah dah nak duduk sana balik,gua tinggal Ipoh..Sejak berkahwin dan beranak pinak ni dah 5 kali pindah randah yob!!Ha ha ha..

Gua anggap album baru ni ..hablumminannas gua antara sesama kita…Sebab kalau ikut kepala gua,gua boleh bikin cara rabak macam biasa gua bikin beb..Ha ha ha..Setakat ni dah ada 6 album sejak 2001..Dari segi achievement,Alhamdulillah juga innalillah..Gua rasa perjalanan hidup ni walau rabak,asal kita telus..Tuhan suka..Kita sedang meniti dijalannya..sebagaimana termaktub dalam surah Al-fatihah,maka berjalanlah diatas ketentuannya..

Apapun,memang gua selalu dijumpakan dengan kawan-kawan yang sama-sama kalau dikatakan senget,itulah kita dan jika dikatakan tegak,kitalah juga…Dan kita sedang merealisasikan elemen-elemen atau subjek yang real,yang tak hensem..untuk diterjemahkan dalam kehidupan,untuk kita sama-sama raikan sebagaimana kata Si Kulup Sakah..Raikan Hidup..hehe….

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. ya..raikannya!
    cheers!!!

  2. jati malaya says:

    bro..kalau pindah kl cari rumah kat bangi la.. senang jumpa lu.. lagipun bangi pun happenning juga..so kita boleh sesama meraikannya..memeriahkanya….

  3. Kita yang real yg bukan di kayangan..ha..ha..kita terima peranan kita dan jalan terus..ha..ha..raikan yop

  4. pindah kl ke keramat bro au3..sebab permintaan org rumah,mak dan kakak dia kat situ..gua kat ipoh lagi kot..jaga mak..hehe..bangi memang happening,byk suku sakat kat sana..ada byk agenda menanti..insyaallah…

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.