Notes:

untuk pesanan album-album meor yusof aziddin boleh sms 012-5901798..tq

yang biasa-biasa saja..

8 comments

img_1588

Sebab hidup dah tak ada yang luarbiasa,jadi aku pun semakin relaks lah adanya menerima hukum alam ini seadanya…

Aku memang suka yang biasa-biasa,yang luar dari kebiasaan itu jarang,yang biasa itu seperti tabiat aku yang suka melepak dikedai mamak jumpa kawan-kawan ..yang luar dari kebiasaan itu kalau aku makan di hotel-hotel atau tempat makan ekslusif..Aku pernah dulu masa perform di Seri Bayu Resort,kalau time makan sanggup pergi ke warong makan tepi pantai..tak suka makanan hotel..tak sedap..haha..Tu yang hotel jalan bukit bintang,kalau kamu nak makan nasi lemak,dia bagi nasi lemak..macamana caranya,dia pergi beli nasi lemak kat kedai mamak belakang hotel..dia buang kertas bungkusnya,letak nasi tu atas pinggan yang mahal,dia kasi kamu makan.benda yang sama.cuma harga dari rm 1 ke rm 15..hahaha..tapi sebab kamu orang kaya atau suka nak jadi macam orang kaya,kamu pun enjoylah..rasanya sampai ke tekak je,masuk dalam perut jadi hampas juga..hahaha..apa boleh buat,hidup ini tak lebih dari sekadar lakonan manusia-manusia yang menganggap duit boleh beli bahagia..Kamu nak teh tarik hotel?pun boleh,diordernya kat kedai mamak .diletakkan ke cawan yang mahal dan ekslusif,kamu pun minumlah teh tarik yang dibeli dikedai mamak..Inilah elemen-elemen Kapitalis yang kerjanya membodoh dan memanupilasikan sistem kemanusiaan sejagat..

Pun minggu lepas masa aku perform dengan Nan,dibelanja makan kat resotran tempat makan orang kaya..nasi goreng pun rm 15..rasanya tak sedap juga..aku makan pun tak habis,sebab memang tak sedap…dah dibelanja oleh orang kaya,aku makan je le…tak tau la,mungkin aku kolot sikit…

Seperti kata seorang kawan baik..aku makan untuk kenyang,bukan untuk sedap….hehe

Pernah juga masa aku main di Pub,dah pukul 1 pagi kedai makan semua dah tutup di area PJ suatu masa dulu……cuma ada sebuah restoran Cina..pun tekak aku tak boleh masuk…bukan sebab halal haram..aku order nasi goreng,termuntah balik..tak tau sebab apa,mungkin cara masakan kot..

Yang aku suka   yang biasa-biasa saja..tu kalau kawan-kawan nak jumpa,kita jumpa kat kedai mamak cukup la..lebih santai,lebih relaks,boleh sedut dan hembus asap rokok macam dalam syorga…boleh mencarut dan buat lawak,tersengih sampai ketelinga..bahagialah katakan..hehe

Apa yang bahagia?yang bahagia itu bak kata isham..Kah kah kah…

Share This Article On Facebook

468 ad
  1. saya juga seorang anak muda yang lari dari sistem generasi starbucks.
    generasi saya memang sinonim dgn gelaran “generasi starbuks”.
    saya lebih suka lepak di kedai tepi jalan,
    mereka yang makan di tempat mahal2 pada saya cuma mahu menunjuk2 sahaja.
    realitinya, makanan di tepi jalan lebih sedap dari hotel, restoran, kopitiam, dan sebagainya.
    cuma, yalah.. malulah mereka kalau makan di tepi jalan. tak standard kata mereka. hehe

    tapi, saya takkan sekali2 makan di restoran non muslim biarpun terpampang logo halal di pintu kedai. 🙂

  2. kah..kah..kah 2 kali dah kita miss nak mengeteh bro..kah..kah..kita dengan citer yg rabak2

  3. hikhik… macam cerita mekanik masa azmil ngan susan gi makan kat otel… hehehe…

  4. ya betul..hhhaha.gua ingat itu cerita mekanik..

    ubilepih:tarak pa bro,ada masa byk lagi…pyan pun cakap lu dgn ben jumpa dia sekejap ja..sebab ada hal mau balik cepat….hehe

  5. Nan Blues says:

    Aku sdg ngabis 3 bulan kontrak kat hotel lounge jln sultan ismail.Baru2 start, selalu kat cafe hotel la aku makan.RM65 1 kepala.Tapi aku tak perlu bayar.Lepas 2 minggu..masakan bini aku gak best.Budak2 waitress bila nampak aku je tanya “Lama tak nampak abang?”.Aku tak jawab apa pun.Senyum je.Masakan paling best..masakan mak.Lepas tu masakan isteri.Tu kalau yang pandai masak…hehe.

  6. ha..ha..ha Nan keh setuju amat dgn aok weh…tapi keh da tak dapat merasa masakan mok…dia da balik…

    K.Bro insy di lain kali kita mengeteh..ha..ha

  7. Nan Blues says:

    ye loh..kweh paham sangat2 bila mok doh takde ni.Banyak mende yg kita miss.Tak pe, kita nyusul nanti.

  8. ubi,awok biase ngeteh kat restoran petani depan stesen baih lepih?
    keh 8 taun di lepih 94-03

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.